کد خبر:8790
پ
WhatsApp Image 2021-06-28 at 13.11.17

نگاهی کوتاه در خصوص رمان “عمارت پنج دری” از نویسنده جوان “نیلوفر فرنام”

اختصاصی – غدیر خبر: رمان عمارت《پنج دری》داستانی در ژانر عشقی و جنایی ست که در دهه سی اتفاق می افتد . این داستان از زبان شخصیت اصلی کتاب به نام ماه منیر روایت می شود.

پایگاه خبری تحلیلی غدیر خبر – شروع  داستان رمان عمارت پنج دری با حضور مهمانی ناخواسته به نام  «بهار» ست که به همراه دایه اش «مادام» پا به عمارت پنج دری می گذارد و به همراه خود اتفاقات عجیب و مهیجی را رقم می زند. و تمام وقایع داستان در قالب عشقی زیبا ورمانتیک ماه منیر شکل می گیرد، بدون این که متوجه ی رازی هولناک در پشت چهره ی آرام و دوست داشتنی «بهار» باشد. صحنه های توصیفی داستان بی شک شما را با خود به دنیای دهه ۳۰ برده و با خواندن کتاب خود را محصور در فضای زیبای دهه سی می یابید.

چکیده ای از رمان عمارت پنج دری: خیلی زود تر از مهمونا وارد اتاق پنج دری می شیم ، دور تا دور اتاق کنار دیوار پتوهای ملحفه دار سفید پهن کرده بودن و رو شون هم مخّده های ترمه گذاشته بودن که خانوما بهش تکیه بدن و راحت باشن . روی زمین مثل هر سال پارچه ی ساتن سفید ، وروش هم سفره ی سوزنی یشمه ای ، که قیطان دوزی طلایی داشت، انداخته بودن که با چراغ لاله عباسی یشمه ای بزرگی که بالا و پایین سفره بود ، هماهنگی زیبایی داشت .روی سفره پر بود ازمیوه و شیرینی و حلوا و خرما و باقلوا و آجیل شیرین و بسته های کوچیک نون و پنیر وسبزی که هر کدوم توی ظرفهای نقره ای حسابی خودنمایی میکردن . دسته ی بزرگی از گل مریم و رز های سفیدو زرد توی یه گلدون بزرگ چینی وسط سفره بود که تمام فضای اتاق پر بود از عطر گل های مریمش . بالای سفره واسه خانومی که قرار بود مولودی بخونه با ناز بالش ها ومخّده ها جایگاه مخصوصی درست کرده بودن و یه میز کوتاه هم جلوش گذاشته بودن و روش هم میوه وشیرینی واین جور چیزها چیده بودن . ولی اون چیزی که سفره رو قشنگ تر کرده بود تابش رنگین کمانی نور خورشید از پنجره های رنگارنگ اتاق پنج دری، روی سفره بود….

کوتاه در خصوص نیلوفر فرنام نویسنده رمان《پنج دری》: کتاب عمارت پنج دری، سومین کتاب چاپی نیلوفر فرنام است که توسط انتشارات روهان چاپ شده، اسکتاب عمارت پنج دری، ۷۱۶ صفحه ست و در ژانر جنایی و عشقی بوده و تمام داستان کتاب در دهه سی اتفاق می افتد.
اولین کتاب چاپ شده توسط این نویسنده ؛《زیر حصار محبت》در سال ۸۰ توسط انتشارات طاعتی رشت چاپ شد و دومین کتاب وی《همراز سایه ها》در سال ۹۷ از انتشارات پرسمان به چاپ رسیده است.
خانم نیلوفر فرنام از سال ۸۱ تا ۹۳ بعنوان نویسنده در صدا و سیمای گیلان در بخش های کودک و انیمشن سیما و کودک و نوجوان و جوان رادیو به صورت روتین فعالیت داشت. در سال ۸۳ به عنوان نویسنده ی برتر مراکز استان ها در بخش کودک انتخاب شد. وی همچنین فیلمنامه ی سریال ۲۵ قسمتی انیمشن بنام《اورا ۲۳۵》را به تحریر در آورد.
نیلوفر فرنام خارج از صدا وسیما دو نمایشنامه به نام《و عشق پیدا شد》 در جشنواره ی نماز و《دریا》برای جشنواره ی ماه نوشت. کتاب《زمزمه ی باد》 نیز در اولین جشنواره ی دفاع مقدس بعنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه شد.

رمان پنج دری: در ورودی سرسرا باز بود و آفتاب نورش رو روی قالی لاکیِ سرسرا پهن کرده و ذرات خاک، مثل ستاره های کوچیک، توی نور آفتاب می رقصیدن و بالا می رفتن.
صدای هیاهوی مطبخ خونه وغرغرهای بی بی خاتون در لابه لای بوی پیاز داغ و نعنا داغ در هم پیچیده بود که نوید روز پرکار و شلوغی رو می داد.
سرو صدایی که تاچند ساعت دیگه و با اولین ورود مهمان ساکت می شد و جاشو با صدای روبوسی و خوش آمد گویی حضار عوض می کرد…..

این رمان با صحنه های جالب و زیبا شما را با خود به دهه سی میبرد.
خواندن این رمان را به همه ی کتاب دوستان پیشنهاد می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید