به گزارش غدیر خبر/ علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در دیدار با دکتر رضائی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذ شده این سازمان برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین مجموعه اقدامات تامین اجتماعی برای جامعه هدف در مقابله با این بحران، تلاش برای کاهش مراجعات را از اصلی ترین اهداف و برنامه های محوری تامین اجتماعی برشمرد.
وی با بیان اینکه طرح ۳۰۷۰ سازمان بمنظور ارائه ۳۰ خدمت به شکل غیرحضوری و کاهش چشمگیر مراجعات، اقدامی ارزشمند و تحولی بزرگ در خدمات دیجیتالی تامین اجتماعی محسوب می گردد که طی آن بخش اصلی خدمات برای بیمه شدگان، کارفرمایان و در مواردی مستمری بگیران غیرحضوری خواهد شد افزود: دراین راستا تاکنون ۱۷ خدمت رونمایی گردیده و طرح به روزهای اوج خود نزدیک می شود و تا بهمن ماه این بستر تا ۳۰ خدمت افزایش خواهد یافت.
مدیرکل تامین اجتماعی در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت همسو با دولت الکترونیک و تلاش برای حذف مراجعاتی که امکان ارائه خدمات مربوط به آن بصورت دیجیتالی امکانپذیر است اظهار داشت: کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم نیاز به مراجعه حضوری در کنار کاهش هزینه های سازمان و مخاطبان و همچنین آثار غیرمستقیم بر ترافیک ، کمک به محیط زیست و جلوگیری از صرف میلیونها ساعت زمان شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح است .
علی حسین نژاد با بیان اینکه ابلاغ احکام مطالباتی، ثبت درخواست اعتراض به بدهی ها و تعیین زمان رسیدگی، صدور مفاصاحساب بصورت سند الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات بدهی در حوزه کارفرمایی و تمهیداتی از قبیل انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و تثبت افراد تبعی برای بیمه شده اصلی، کمیسیون پزشکی، پرداخت پاداش ازدواج و … برای بیمه شدگان از جمله خدمات ارائه شده تاکنون از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir و یا es.tamin.ir است.