کد خبر:20870
پ
IMG_20240829_094320_947

با حضور استاندار گیلان صورت گرفت: بهره برداری از دبستان دخترانه شهید جمهور در لنگرود

غدیر خبر؛ همزمان با ششمین روز از هفته دولت با حضور رئیس کمیته امداد کشور و استاندار گیلان دبستان دخترانه شهید جمهور با صرف اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در لنگرود افتتاح و به بهره‌برداری رسید

خبرنگار؛ مریم معبدی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری غدیر خبر؛ همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و اسدالله عباسی استاندار گیلان و علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان دبستان دخترانه شهید جمهور در شهرستان لنگرود افتتاح و به بهره برداری رسید.
علی دقیق در مراسم افتتاح دبستان دخترانه شهید جمهور در شهر لنگرود با اشاره به رسالت سازمانی نوسازی مدارس در جهت توسعه فضاهای آموزشی گفت: از دهه فجر سال گذشته تا به امروز ۷ واحد آموزشی با ۵۳ کلاس درس و با اعتبار یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شده است.

وی ضمن تشکر از استاندار. به جهت حمایت های ایشان از برنامه های اداره کل نوسازی مدارس، افزود: یکی از نکات مهم در ساخت فضاهای آموزشی علاوه بر رسالت سازمانی، برش استانی است که استاندار محترم در جلسات شورای آموزش و پرورش استان ترسیم نموده و بر ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار و دارای تراکم بالای دانش آموزشی تاکید دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مبنی بر احداث‌ فضاهای آموزشی در شهرهای جدید و شهرک های مسکونی بیان داشت: احداث این پروژه در مسکن مهر لنگرود که هزینه آن از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور شهید به استان تامین شده،‌ در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه و شهرستان های با تراکم جمعیتی بالا، اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار لازم و کمک‌های خیرین نیک‌اندیش، کمبود مشکل فضای آموزشی استان در این بخش برطرف شود.

دقیق در این مراسم از افتتاح پروژه مسکن مهر لنگرود سخن گفت و تصریح کرد: دبستان دخترانه «شهید جمهور» با زیربنای ۱۸۳۶ متر مربع و با شامل ۱۲ کلاس درس، کتابخانه محله محور، اتاق دبیران، نمازخانه و سایت کامپیوتر با هزینه ی بالغ بر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در مسکن مهر لنگرود احداث و امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه زیبا هستیم.

همچنین در ادامه این مراسم استاندار گیلان با بیان اینکه مسؤولان باید همواره برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی شهدا را سر لوحه امور خود قرار دهند، خاطرنشان داشت: یاد خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، سلامت و شهدای خدمت به ویژه شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی می‌داریم.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه اطهار کرد: در تلاشیم با کمک مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی مدارس بیشتری را در استان احداث کنیم زیرا هرچه سرانه فضای آموزشی را در کشور گسترش دهیم به پرورش انسان‌های وارسته کمک خواهد کرد.

استاندار گیلان به برنامه دولت چهاردهم در اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: شعار دولت چهاردهم یعنی وفاق ملی را باید به فال نیک بگیریم زیرا نقشه راه و اهداف کشور مشخص است و بر اساس شایسته سالاری و خدمت به مردم باید تمامی برنامه‌ها را اجرایی کرد.

دکتر عباسی یکی دیگر از اهداف دولت وفاق ملی را به مانند دولت شهید جمهور، مهار تورم عنوان کرد و یادآور شد: اولویت مهار و کنترل تورم، رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال است و ماهم به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر جایگاهی برای پیشبرد اهداف کشور قدم خواهیم نهاد.

وی با اینکه تاکنون ۹۶۰ پروژه عمرانی از مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور شهید در گیلان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در طول سه سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ پروژه عمرانی به ارزش ۳۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به شهر رضوانشهر در حوزه‌های مختلف بوده است.

استاندار گیلان از اقدامات نوسازی مدارس در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اظهار رضایت نمود و افزود: اقدامات نوسازی مدارس بسیار ستودنی و امیدوار کننده است و تحویل ۵۳ کلاس درس در هفته دولت، نشانی از اهتمام این سازمان به سرافرازی ایران سربلند است.

منبع
اختصاصی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید